Ce frumos e in drumul spre Emaus cu oameni informati, studiosi, cu deschidere spre documentare din diferite surse! Mi-a facut placere sa citesc si acest interviu, in care atat intrebarile cat si raspunsurile au fost la “inaltimea” precedentelor. Cu Domnul Isus, cel care ne calauzeste si inspira pe Drumul spre Emaus, avansam crescand si noi in cunoastere, intelepciune, credinta in Calauzitorul nostru . 🙏❤️👏
Este a doua oara in Vechiul Testament cand intalnesc cuvantul "Satana" ca tradus din Inselator, acuzator. Intreb pe cei mai cititi, este vorba in esenta, original de o referire la o persoana sau la un concept? Imaginea Satanei este mai clara in Noul Testament sau in cartile scrise dupa.
Viziunile din Zaharia sunt...fantastice.
Cel mai dur mi se pare versetul din Zaharia 13:8. Unii vor pieri si toti spera ca sa nu fie ei. Dumnezeu este unul realist, nu Ii va salva pe toti pentru ca nu se abate de la legile naturale ale hazardului...
În legătură cu Satana, ambele variante pot fi corecte. Ce știm cu siguranță este că între cele două "Testamente", în jur de 4-5 sute de ani, subiectul este dezvoltat iar Noul Testament vorbește deschis și pe larg pe acestă temă.
poate ambele variante sunt corecte dar in urma studiului spre ce se inclina balanta mai mult? Si numirea lui Dumnezeu era o mare problema in Vechiul Testament.
Un prieten american care a participat la debarcarea din Normandia îmi povestea, cu ani în urmă, că li s-a spus așa: „Nu toți vă veți întoarce din acest război.” Și fiecăruia îi părea deja rău de... ceilalți. Așa este și aici, cum zici, toți speră să nu fie ei. Pe de altă parte, Dumnezeu i-ar putea salva pe toți, dacă ei ar vrea. Dar dacă însă insistă să nu primească adevărul, atunci vor crede o minciună. Până la capăt. (Vom regăsi ideea în 2 Tesaloniceni 2:10-12.)
Cât despre „treimi”, este și acolo un simbol. Îl găsești și la soldații lui Ghedeon și la trâmbițele din Apocalipsa. Foarte asemănător este cu Ezechiel 5:12... Nu l-aș lua la literă, după cum nu zicem că istoria cu cele 10 fecioare împarte lumea (sau biserica) în fifty-fifty. Este însă o proporție considerabilă, minoritară, și chiar și acea parte care rămâne este cernută mai departe (ca la Ghedeon, ajunge de la 30K la 300, adică 1%). Din nou, nu rămânem la cifre, ci la ideea de „rămășiță”.
Ce frumos e in drumul spre Emaus cu oameni informati, studiosi, cu deschidere spre documentare din diferite surse! Mi-a facut placere sa citesc si acest interviu, in care atat intrebarile cat si raspunsurile au fost la “inaltimea” precedentelor. Cu Domnul Isus, cel care ne calauzeste si inspira pe Drumul spre Emaus, avansam crescand si noi in cunoastere, intelepciune, credinta in Calauzitorul nostru . 🙏❤️👏
Este a doua oara in Vechiul Testament cand intalnesc cuvantul "Satana" ca tradus din Inselator, acuzator. Intreb pe cei mai cititi, este vorba in esenta, original de o referire la o persoana sau la un concept? Imaginea Satanei este mai clara in Noul Testament sau in cartile scrise dupa.
Viziunile din Zaharia sunt...fantastice.
Cel mai dur mi se pare versetul din Zaharia 13:8. Unii vor pieri si toti spera ca sa nu fie ei. Dumnezeu este unul realist, nu Ii va salva pe toti pentru ca nu se abate de la legile naturale ale hazardului...
Mergem mai departe...pana la final.
În legătură cu Satana, ambele variante pot fi corecte. Ce știm cu siguranță este că între cele două "Testamente", în jur de 4-5 sute de ani, subiectul este dezvoltat iar Noul Testament vorbește deschis și pe larg pe acestă temă.
poate ambele variante sunt corecte dar in urma studiului spre ce se inclina balanta mai mult? Si numirea lui Dumnezeu era o mare problema in Vechiul Testament.
M-au inspirat mereu prefesorii, pe care i-am avut, de a lăsa toate "opțiunile pe masă". Le sunt ucenic!
Un prieten american care a participat la debarcarea din Normandia îmi povestea, cu ani în urmă, că li s-a spus așa: „Nu toți vă veți întoarce din acest război.” Și fiecăruia îi părea deja rău de... ceilalți. Așa este și aici, cum zici, toți speră să nu fie ei. Pe de altă parte, Dumnezeu i-ar putea salva pe toți, dacă ei ar vrea. Dar dacă însă insistă să nu primească adevărul, atunci vor crede o minciună. Până la capăt. (Vom regăsi ideea în 2 Tesaloniceni 2:10-12.)
Cât despre „treimi”, este și acolo un simbol. Îl găsești și la soldații lui Ghedeon și la trâmbițele din Apocalipsa. Foarte asemănător este cu Ezechiel 5:12... Nu l-aș lua la literă, după cum nu zicem că istoria cu cele 10 fecioare împarte lumea (sau biserica) în fifty-fifty. Este însă o proporție considerabilă, minoritară, și chiar și acea parte care rămâne este cernută mai departe (ca la Ghedeon, ajunge de la 30K la 300, adică 1%). Din nou, nu rămânem la cifre, ci la ideea de „rămășiță”.
de ce ar incalca Dumnezeu legile naturale pe care El le-a creat?